5 Ιουνίου 2013

ΣΕ ΠΥΡΕΤΟ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΕΩΝ Η ΕΡΓΟΣΕ Ο Προαστιακος θα φθασει στο Λαυριο




O προαστιακός ξεκινάει τη διαδρομή προς το Λαύριο. Την έναρξη των διαδικασιών για το μεγάλο έργο ανήγγειλε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Κ. Σπηλιόπουλος μιλώντας στο συνέδριο του ΤΕΕ με τίτλο: «Έργα μεταφορικών υποδομών ως μοχλός ανάκαμψης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας». Το σχέδιο της επέκτασης προς το Λαύριο, προβλέπει thn κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 31 χλμ., που θα ξεκινά από τον κόμβο Κορωπίου και θα καταλήγει στο Νέο Λιμένα Λαυρίου.
Το έργο της επέκτασης του προαστιακού προς το Λαύριο αποτελεί βασικό στόχο του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας. Η μελέτη του έργου ανατέθηκε το 2006 με συγχρηματοδότηση από πιστώσεις των Διευρωπαϊκών Δικτύων. Η μελέτη αυτή πραγματοποιήθηκε με μεγάλες καθυστερήσεις λόγω πολλών διαφωνιών σχετικά με τη διαδρομή της νέας γραμμής.
Η νέα γραμμή προβλέπεται να διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (στο Μαρκόπουλο και στο Λιμάνι του Λαυρίου) και επτά στάσεις (Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρόπη, Περιγιάλι Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου). Θα είναι η πρώτη φορά που το Λαύριο εξυπηρετείται από σιδηρόδρομο μετά την κατάργηση του Λαυρευωτικού Σιδηρόδρομου (γραμμή Λαυρίου - Αγίων Αναργύρων) σταδιακά μεταξύ του 1957 - 1962. Εκτός όμως από το έργο του Λαυρίου έξι μεγάλα έργα μεταξύ των οποίων η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τους λιμένες Καβάλας, αλλά και Θεσσαλονίκης δρομολογούνται από την ΕΡΓΟΣΕ.
Σύμφωνα με τον κ. Σπηλιόπουλο προωθείται η δημοπράτηση σημαντικών μελετών μελλοντικών έργων που αφορούν:
  • Τη σύνδεση του δικτύου με το λιμένα της Καβάλας.
  • Την αναβάθμιση της γραμμής Πάτρα - Πύργο - Καλαμάτα.
  • Την οικειοποίηση του σταθμού Αθηνών έως τις Τρεις Γέφυρες.
  • Νέα σύνδεση του Συγκοινωνιακού Κέντρου Αχαρνών με τη γραμμή του ΟΣΕ παρακάμπτοντας το κέντρο του Μενιδίου.
  • Αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκης - Στρυμόνα - Προμαχώνα και σύνδεση με το λιμένα Θεσσαλονίκης,.
  • Αναβάθμιση γραμμής Αχαρνές - Οινόη.
Ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ αναφερόμενος και στα έργα - γέφυρες τα οποία προτείνονται από την εταιρεία ώστε να «μεταφερθούν» και στο 5ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Πρόκειται για την ολοκλήρωση της ηλεκτροδότησης σε όλο το δίκτυο από την Πάτρα μέχρι τον Προμαχώνα, την ολοκλήρωση της παραλλαγής Πολύκαστρο - Ειδομένη, την ολοκλήρωση του τμήματος Λιανοκλάδι - Δομοκός, την αναβάθμιση του τμήματος Πειραιάς - Τρεις Γέφυρες, το εμπορευματικό κέντρο Θριάσιο Πεδίο και την ολοκλήρωση της γραμμής Διακοπτό - Ρίο.
Ο κ. Σπηλιόπουλος ανέφερε ότι από το 2000 έως το 2017 έχουν δρομολογηθεί από από την ΕΡΓΟΣΕ έργα συνολικού προϋπολογισμού πάνω από 6,2 δισ. ευρώ. Εν τω μεταξύ υπεγράφη προχθές η σύμβαση που αφορά στην ανάταξη της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Μενίδι (Αχαρνές) - Τιθορέα. Mε το έργο αυτό θα γίνει αποκατάσταση της ηλεκτροκίνησης η οποία είχε υποστεί καταστροφές, μετά τις εκτεταμένες κλοπές (χαλκού) και τους βανδαλισμούς στους υποσταθμούς του ανωτέρω τμήματος.
ΟΣΕ
Την ιδιωτικοποίηση της συντήρησης της σιδηροδρομικής γραμμής σχεδιάζει ο ΟΣΕ προκειμένου να μειώσει σημαντικά τα κόστη και να αποτρέψει τις δολιοφθορές σε όλο το δίκτυο. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλο του ΟΣΕ Π. Θεοφανόπουλος μιλώντας στο συνέδριο του ΤΕΕ με τίτλο: «Έργα μεταφορικών υποδομών ως μοχλός ανάκαμψης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας» τόνισε ότι μέσα στο 2013 θα έχει οριστικοποιηθεί το μοντέλο συντήρησης της υποδομής. Η ανάθεση σε ιδιώτες αναμένεται να γίνει με διαγωνισμούς και θα αφορά τόσο στην επιδομή όσο και στην σηματοδότηση και την ηλεκτροκίνηση.
Όπως τόνισε ο κ. Θεοφανόπουλος η τμηματική παράδοση των έργων εκσυγχρονισμού από την ΕΡΓΟΣΕ δεν μπορεί να οδηγήσει σε ολοκληρωμένη συντήρηση από τον ίδιο τον ΟΣΕ οπότε και πλέον σχεδιάζεται η ανάθεση του έργου της συντήρησης σε ιδιώτες. Μάλιστα δε δίστασε να χαρακτηρίσει το έργο της συντήρησης της γραμμής ως «γόρδιο δεσμό» για τον ΟΣΕ.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΣΕ η ανάθεση του έργου θα γίνει μέσω διαγωνισμών με υπεργολαβίες ή ΣΔΙΤ, ενώ τα τμήματα των οποίων η συντήρηση θα παραχωρηθεί αρχικώς θα είναι αυτά του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών (Αεροδρόμιο - ΣΚΑ - Κιάτο).
ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Την πρόσληψη τριάντα πέντε ειδικών φρουρών αποφάσισε η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το προσεχές διάστημα προκειμένου να αυξήσει την ασφάλεια των σιδηροδρομικών ταξιδιών και να αντιμετωπίσει τα ολοένα αυξανόμενα φαινόμενα παραβατικότητας και βανδαλισμών.
Την ίδια στιγμή το υπουργείο Ανάπτυξης με ειδική τροπολογία θα μετατρέψει σε κακούργημα από πταίσμα τα αδικήματα που σχετίζονται με κλοπή ήκλεπταποδοχή καλωδίων ή λοιπών υλικών του σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ και το ΣΔΟΕ θα αναλάβει την έρευνα στα χυτήρια χαλκού και τις επιχειρήσεις αγοράς σκραπ όπου καταλήγουν πολλά από τα κλοπιμαία. Οι ειδικοί φρουροί θα βρίσκονται καθ΄ όλο το 24ωρο στις αμαξοστοιχίες του προαστιακού, αλλά και στα τρένα του υπόλοιπου δικτύου της εταιρίας, καθώς θα περιπολούν και σε άλλους χώρους του σιδηροδρομικού δικτύου.
Σταθμοί
Η νέα γραμμή προβλέπεται να διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (στο Μαρκόπουλο και στο Λιμάνι του Λαυρίου) και επτά στάσεις (Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρόπη, Περιγιάλι Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου).
Από το 1962
Θα είναι η πρώτη φορά που το Λαύριο εξυπηρετείται από σιδηρόδρο- μο μετά την κατάρ- γηση του Λαυρευω- τικού Σιδηρόδρομου (γραμμή Λαυρίου - Αγίων Αναργύρων) σταδιακά μεταξύ του 1957 - 1962.
Αλλα έργα
Εκτός όμως από το έργο του Λαυρίου έξι μεγάλα έργα μεταξύ των οποίων η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τους λιμένες Καβάλας, αλλά και Θεσσαλονίκης δρομολογούνται από την ΕΡΓΟΣΕ.












Μαρίας Μόσχου
imerisia.gr

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου