Παρά την κρίση, η
Ενημερώνοντας για την πορεία της εταιρείας αλλά και του κλάδου, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Ζωούλλης Μηνά, προέβλεψε ότι η άνοδος της τουριστικής κίνησης για φέτος, θα φέρει χαμόγελα και στις ελληνικές ζυθοποιίες, καθώς μία αύξηση στον εισερχόμενο τουρισμό της τάξης του 20%, όπως υπολογίζεται, θα αυξήσει τις πωλήσεις μπύρας σε όγκους, κατά 2%-3%. Η εξέλιξη αυτή θα είναι πολύ θετική για τον κλάδο, που τα τελευταία χρόνια είδε να μειώνεται η κατανάλωση κατά 15% συνολικά, ενώ το 2012 η κάμψη ήταν της τάξης του -2%.
Η εταιρεία, που φέτος γιορτάζει τα 50 χρόνια από την ίδρυσή της, παρά την κάμψη πωλήσεων και κερδών το 2012( τζίρος 341 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 29 εκατ. ευρώ), συνεχίζει στην υλοποίηση επενδυτικού προγράμματος ύψους 50 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2012-2015, ενώ λόγω της κρίσης και στο πλαίσιο της πολιτικής πωλήσεων του μητρικού ομίλου Heineken, ρίχνει ακόμη μεγαλύτερο βάρος στις εξαγωγές. Έτσι, οι εξαγωγές από το 10% του συνολικού όγκου παραγωγής το 2012 και, από αξία 14 εκατ. ευρώ, αναμένεται το 2013 να αυξηθούν στο 20% και σε αξία να φτάσουν τα 20 εκατ. ευρώ.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι μόνο στη διάρκεια της τελευταίας 15ετίας, η Aθηναϊκή Ζυθοποιία πραγματοποίησε επενδύσεις 500 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να ξεχωρίζει από πλευράς υποδομών και υψηλών ποιοτικών στάνταρτς ακόμη και στον όμιλο Heineken.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, αν και παραμένει leader της αγοράς μπύρας στην Ελλάδα, με μερίδιο περίπου 60%, έχει δει τα τελευταία χρόνια την παντοκρατορία της να υποχωρεί, καθώς τμήματα του καταναλωτικού κοινού κερδίζουν οι μικρότερες ζυθοποιίες που έχουν δημιουργηθεί, ενώ βασικός της ανταγωνιστής ( αν και με πολύ μικρότερο μερίδιο αγοράς, 16%) είναι η ζυθοποιία «Μύθος», του δανέζικου ομίλου Carlsberg. Όλες οι ζυθοποιίες στην Ελλάδα, ανέρχονται σε 20 τον αριθμό.
«Δεν μας ενοχλεί καθόλου η δραστηριοποίηση των μικρών παραγωγών, το αντίθετο μάλιστα, αφού συμβάλλουν πολύ σημαντικά στο να δημιουργηθεί κουλτούρα μπύρας στην Ελλάδα», τόνισε ο κ. Μηνά, ο οποίος υποστήριξε πως στόχος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας είναι η αύξηση πωλήσεων μέσα από τη διεύρυνση της πίτας, με άνοδο της κατανάλωσης.
Ο CEO της Αθηναϊκής, εκτιμά ότι στην επόμενη δεκαετία η μέση κατανάλωση ανά κεφαλή θα φτάσει στα 50λίτρα/έτος, από 35 λίτρα που είναι σήμερα. Καθώς υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης της αγοράς, όταν ο μέσος όρος βρίσκεται στα 80λίτρα/ανά άτομο.
Να σημειωθεί ότι οι ζυθοποιίες έχουν ακόμη πολύ έδαφος να καλύψουν, αφού όσον αφορά την αναγνωρισιμότητα των ποτών, η μπύρα στην Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση, μετά το ουίσκυ και το λευκό κρασί.
Η οικονομική κρίση, επηρέασε συνολικότερα την κατανάλωση, αλλά παράλληλα αύξησε τη ζεστή αγορά ( σπιτιού) από 35% στο 46%, ενώ μείωσε την κρύα αγορά, από το 54% στο 65%, αφού οι Έλληνες έχουν μειώσει τις εξόδους και τις δαπάνες εκτός σπιτιού.
Στην ελληνική αγορά, που σε κατανάλωση μετριέται στα 4 εκατ. εκατόλιτρα, πρώτη μάρκα είναι η «Αmstel».
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, απασχολεί 1.000 εργαζόμενους- στα τρία εργοστάσια που λειτουργεί και στο εμφιαλωτήριο νερού «Ιόλη»- ενώ το 2012 έκανε 145 προσλήψεις. Έχει τοποθετήσει 24 μάρκες στην αγορά, με πιο πρόσφατη, το 2013, τη «Radler» ( ελαφριά μπύρα με προσθήκη λεμονιού) και σχεδιάζει νέα προϊόντα για τα επόμενα χρόνια.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο κ. Μηνά, αντέδρασε έντονα στις φήμες που έχουν κυκλοφορήσει περί μειώσεων στους μισθούς. «Δεν έχουν γίνει μειώσεις, δεν έχουμε ζητήσει μειώσεις μισθών από τους εργαζομένους, τηρούμε τις επιχειρησιακές συμβάσεις, δεν έχουμε κάνει απολύσεις. Οι μισθοί στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι σχεδόν διπλάσιοι από τον κατώτατο, είναι πολύ πάνω από το μέσο όρο της αγοράς».
Αναφορά έγινε στη συνεισφορά της εταιρείας στην ελληνική οικονομία, αφού το 2012 καταβλήθηκαν σε φόρους 510 εκατ. ευρώ, δημιουργήθηκε εισόδημα 170 εκατ. ευρώ σε νοικοκυριά, 360 εκατ. σε κέρδη για επιχειρήσεις και, έμμεσα υποστηρίχθηκαν 28.000 θέσεις εργασίας.
Ο κ. Μηνά έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη σχέση στενής συνεργασίας της ζυθοποιίας με τον αγροτικό κόσμο, μέσα από τη συμβολαιακή γεωργία για την παραγωγή κριθαριού, με την υποστήριξη σε επιστημονικό επίπεδο από το Γεωργικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και την Αμερικανική Σχολή Θεσσαλονίκης.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεργάζεται με 2.100 αγρότες, από οποίους φέτος θα προμηθευτεί 40.000 τόνους, ποσότητα διπλάσια από την περυσινή. Στόχος της εταιρείας είναι, ως το 2015, να προμηθεύεται από Έλληνες καλλιεργητές 60.000 τόνους, καλύπτοντας ουσιαστικά τις ανάγκες της στη συγκεκριμένη πρώτη ύλη.
Άννη Καρολίδου
voria.gr
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου