7 Μαρτίου 2013

ΣΤΟΧΟΣ Η ΟΜΟΓΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ Τμηματικoς εκσυγχρονισμoς για τα F-16 της ΠΑ



Επικαιροποιημένη πρόταση εκσυγχρονισμού του στόλου των μαχητικών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας παρουσιάστηκε σήμερα με βασικό άξονα την υλοποίηση κατά φάσεις, ώστε να διευκολυνθεί στο έπακρο η δυνατότητα σταδιακής χρηματοδότησης του από την Ελλάδα.

Οι νέες λεπτομέρειες σχετικά με το προταθέν πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των μαχητικών F-16, ανακοινώθηκαν κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου της κατασκευάστριας εταιρίας Lockheed Martin, ενώ έγινε γνωστό ότι η νέα πρόταση υποβλήθηκε και επίσημα στην ΠΑ για αξιολόγηση από την αμερικανική Κυβέρνηση.

Επισημαίνεται ότι βασικός στόχος του προγράμματος είναι η αναγκαία ομογενοποίηση του στόλου των ελληνικών Fighting Falcon με νέες ικανότητες, προκειμένου να καλυφθούν οι επιχειρησιακές απαιτήσεις της ΠΑ και ταυτόχρονα να ενισχυθεί το συντομότερο δυνατόν η μαχητική ισχύς, παράλληλα με διασφάλιση της αρχικής επένδυσης και ενίσχυση της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας.

Η ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΕ ΔΥΟ ΦΑΣΕΙΣ



Συγκεκριμένα όπως ανέφερε ο κ. Ντέννης Πλέσσας, αντιπρόεδρος του τμήματος πρωτοβουλιών της Lockheed Martin για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, η πρόταση αναβάθμισης εστιάζεται γύρω από τα 129 μαχητικά F-16C/D Block 50, Block 52+ και Block 52 + Advanced Fighting Falcon με δυνατότητα διαχωρισμού σε δύο φάσεις Α) Ανάπτυξης και Β) Εγκατάστασης των συλλογών αναβάθμισης(kits).

H διάρκεια του προγράμματος θα έχει βάθος 6 ετών προσφέροντας ένα ομογενοποιημένο στόλο μαχητικών F-16 σε επίπεδο Block 52+ Advanced, τα οποία θα καταστούν πλήρως αξιόμαχα με ορίζοντα περεταίρω αξιοποίησης για 25-30 χρόνια.

Η φάση ανάπτυξης προβλέπεται να διαρκέσει 3 χρόνια από τη στιγμή που θα εκκινήσει το πρόγραμμα με αρχικές παραδόσεις 6 συνολικά αεροσκαφών τα οποία θα αφορούν ένα μονοθέσιο και ένα διθέσιο από κάθε έκδοση.

Τα 6 εκσυγχρονισμένα αεροσκάφη θα υλοποιήσουν το πρόγραμμα επίγειων και πτητικών δοκιμών (το οποίο σημειώνεται ότι θα γίνει στην Ελλάδα) ενώ θα αφορά τη πιστοποίηση 3 διαφορετικών εκδόσεων σε ένα πρότυπο με έμφαση στις διαδικασίες πιστοποίησης συμβατότητας των νέων συστημάτων με το συστήματα αυτοπροστασίας ASPIS II και με δεδομένες τις διαφορές μεταξύ των F-16 Block 50 με τα F-16 Block 52+.



Προτεραιότητα δίνεται σε αυτές τις εκδόσεις ενώ όσον αφορά τα F-16 Block 30 διευκρινίστηκε ότι παρά το γεγονός ότι διαθέτουν επαρκές υπόλοιπο ορίου ζωής για άλλα 15+ χρόνια, δεν ζητήθηκε από την ΠΑ να συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα αναβάθμισης προφανώς για οικονομικούς λόγους.

Ο εκσυγχρονισμός των Βlock 30 θα μπορούσε να έχει το χαρακτήρα του μέσου ορίου ηλικίας καθώς τα αεροσκάφη έχουν συμπληρώσει περί τις 4000 ώρες πτήσης το καθένα στα 20 χρόνια της επιχειρησιακής τους ζωής, ενώ το όριο αυτό έχει ως οροφή τις 8000 ώρες πτήσης δηλαδή ακόμη 20 χρόνια.

Σε κάθε περίπτωση η αναβάθμιση των Βlock 30 είναι αυτή που προϋποθέτει τις περισσότερες εργασίες καθώς απαιτείται η τοποθέτηση υπολογιστή αποστολής, νέων οθονών, αναβάθμιση του ραντάρ όπως και προσθήκη δυνατότητας επικοινωνίας δικτύου Link 16.

Για τα 30 F-16C/D Block 52+ Advanced που αποτελούν και το πρότυπο αναβάθμισης των Block 50 και 52+ προβλέπεται μονάχα αναβάθμιση λογισμικού OFP.



ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ

Από εκεί και πέρα τα περίπου 56 F-16 Block 52+ και 39 F-16C/D Block 50 θα αποκτήσουν έγχρωμες οθόνες CMFD με προβολή ψηφιακού χάρτη, νέο υπολογιστή αποστολής MMC 7000, ικανότητα μεταφοράς κατευθυνόμενων πυρομαχικών JDAM, JSOW, βλημάτων αέρος αέρος IRIS-T και σκοπευτικά επί κάσκας JHMCS και τερματικό MIDS για ζεύξη δεδομένων Link 16 που θα αναβαθμίσει κατακόρυφα τη μαχητική ισχύ τους.

Η ικανότητα χρήσης έξυπνων όπλων και η ψηφιακή διασύνδεση των ελληνικών Fighting Falcon είναι το ζητούμενο για την ΠΑ προκειμένου να αντιμετωπίσει σε πρώτη φάση την απειλή όπως διαμορφώνεται από την απέναντι πλευρά του Αιγαίου.

Επιπλέον τονίστηκε ιδιαίτερα η διάσταση της βιομηχανικής συνεργασίας η οποία θα γίνει σε συνεργασία με την ΕΑΒ και θα διασφαλίσει θέσεις εργασίας, θα προσφέρει μεταφορά τεχνογνωσίας ενώ θα δημιουργήσει μια βάση στην Ελλάδα που θα μπορεί να διεκδικήσει με αξιώσεις την υποστήριξη ανάλογων προγραμμάτων εκσυγχρονισμού και υποστήριξης και για άλλες χώρες που διαθέτουν F-16 στην ευρύτερη περιοχή!

Πέραν αυτών σε ότι αφορά τα δεδομένα του προγράμματος αναφέρθηκε ότι θα εξασφαλιστούν οικονομίες κλίμακας λόγω κοινής διαμόρφωσης, καλύτερη υποστήριξη, επίτευξη υψηλής διαθεσιμότητας των αεροσκαφών με το μικρότερο δυνατό κόστος, άμεση αξιοποίηση του οπλικού συστήματος, αύξηση επιχειρησιακού χρόνου ζωής για 30 ακόμα χρόνια, προστασία αρχικής επένδυσης της χώρας ενώ θα δώσει τον απαραίτητο χρόνο στη χώρα να σχεδιάσει με προσοχή την απόκτηση μαχητικών 5ης γενιάς στο εγγύς μέλλον και όταν θα έχει περάσει τη στενωπό της οικονομικής κρίσης

Επισημαίνεται ότι εν αναμονή του προγράμματος επιλογής νέου ραντάρ AESA από την USAF (που αναμένεται να γίνει εντός του 2013), θα διαμορφωθεί το πλαίσιο γύρω από το οποίο θα κινηθεί και η αναβάθμιση των ραντάρ των ελληνικών F-16 στο πλαίσιο της διαμόρφωσης F-16V (Viper).

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ F-35



Όσον αφορά το πρόγραμμα του μαχητικού 5ης γενιάς F-35 αναφέρθηκε ότι προχωράει με εντυπωσιακά βήματα ενώ θα αποδώσει 3.992 α/φη εκ των οποίων 1760 θα αποκτηθούν από την USAF, 680 από το USN, 660 από συμμαχικές χώρες που μετέχουν στην κοινοπραξία που χρηματοδοτεί την ανάπτυξη του προγράμματος ενώ 760 μαχητικά αναμένεται να αποκτηθούν από συμμαχικές χώρε μέσω FMS όπως το Ισραήλ και η Ιαπωνία. Θα δημιουργηθούν 3 γραμμές παραγωγής μια στις ΗΠΑ, μια στην γειτονική Ιταλία και μια στην Ιαπωνία προκειμένου να υποστηρίξουν τα χρονοδιαγράμματα παραδόσεων.

Επιπλέον τονίστηκε ότι παρά τα όσα ακούγονται κατά καιρούς για το ζήτημα του υψηλού κόστους του F-35, οι εκτιμήσεις βασίζονται στα μαχητικά που βγήκαν στα αρχικά στάδια παραγωγής και όχι στη φάση πλήρους παραγωγής.

Το μαχητικό θα κοστολογηθεί σε περίπου 70εκ. $ ανά μονάδα στο πλαίσιο χαμηλού ρυθμού παραγωγής LRIP 10 το 2016, ενώ θα μειωθεί περεταίρω στα 67εκ. $ ανά μονάδα όταν το πρόγραμμα θα εισέλθει σε φάση πλήρους παραγωγής MY1-1 το 2018.

Τότε θα επιτευχθεί ο εντυπωσιακός ρυθμός κατασκευής ενός μαχητικού F-35 που θα εξέρχεται από τη γραμμή παραγωγής κάθε μέρα!!

Διευκρινίστηκε επίσης ότι η τιμή αυτή θα αφορά το F-35 εφοδιασμένο με κινητήρα, σύστημα αυτοπροστασίας και όλο τον εξοπλισμό αποστολής επιτυγχάνοντας την υπόσχεση της εταιρίας για κόστος που κυμαίνεται μόνο κατά 10-20% αυξημένο σε σχέση με αυτή ενός F-16 σε επικαιροποιημένες τιμές.

Τέλος βάση ανανεωμένου χρονοδιαγράμματος παραδόσεων φαίνεται ότι τα μαχητικά F-35 που έχει παραγγείλει η τουρκική Αεροπορία θα αρχίσουν να παραδίδονται το 2017 με συνολικές παραδόσεις 20 μαχητικών μέχρι τα τέλη 2018 έναντι συνολικών απαιτήσεων για 100 που θα συνεχίσουν να παραδίδονται στα επόμενα χρόνια.







































defencenet.gr

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου