Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία εκκίνησης του προγράμματος του εγχώριας κατασκευής μαχητικού αεροσκάφους 5ης γενιάς της τουρκικής Αεροπορίας.
Ο επικεφαλής του τουρκικού υφυπουργείου αμυντικής βιομηχανίας (SSM) Μ.Bayar εξέφρασε την ικανοποίηση της τουρκικής κυβέρνησης από τις υπηρεσίες που παρέχει η σουηδική Saab (κατασκευάστρια του JAS-39 Gripen) στο πρόγραμμα η οποία έχει αναλάβει την θέση βασικού συμβούλου στην σύνταξη των αρχικών μελετών σχεδίασης του αεροσκάφους, καθώς κρίθηκε ότι είναι μια εταιρεία που μπορεί να αναπτύσσει μαχητικά από "λευκή κόλλα χαρτιού" και εν συνεχεία μπορεί να τα υποστηρίζει χωρίς έξωθεν εξαρτήσεις.
Όντως η Saab είναι η μοναδική εταιρεία που έχει καταφέρει να παράξει τρεις γενιές προηγμένων σχεδιαστικά μαχητικών μετά τον Β'ΠΠ χωρίς εξωτερική βοήθεια (Draken, Viggen, Gripen)
O σχεδιασμός της ΄Αγκυρας προβλέπει την έναρξη της παραγωγής του TF-X το 2021 και την πραγματοποίηση της παρθενικής πτήσης του το 2023 ώστε να συμπέσει με την επέτειο των 100 ετών από την ίδρυση της τουρκικής Δημοκρατίας.
Οι παραδόσεις του TF-X στις τουρκικές αεροπορικές δυνάμεις προγραμματίζονται για τη δεκαετία 2025 – 2035 και το μαχητικό προβλέπεται να διατηρηθεί σε υπηρεσία μέχρι το 2060.
Θα είναι υπερηχητικό, αλλά ορισμένα κρίσιμα χαρακτηριστικά (υπερηχητική πτήση με μετάκαυση ή χωρίς και ακροφύσια μεταβλητής ώσης, έμφαση σε καθήκοντα αναχαίτισης ή ανάπτυξη διπλών ικανοτήτων και πολλαπλού ρόλου κλπ)) θα εξαρτηθεί από το αν το μαχητικό θα είναι μονού ή διπλού κινητήρα
"Θα πρέπει να επιλέξουμε τον κινητήρα και να σχεδιάσουμε το μαχητικό με βάση τις δυνατότητες που αυτός προσφέρει ή να σχεδιάσουμε το μαχητικό και στη συνέχεια να επιλέξουμε τον κατάλληλο κινητήρα" είπε ο Bayar περιγράφοντας το δίλημμα και χαρακτηρίζοντας τη σχετική απόφαση ως την κύρια πρόκληση του προγράμματος σε αυτή τη φάση.
Κατά τον Bayar η τουρκική κυβέρνηση θα λάβει απόφαση για την έναρξη της υλοποίησης της διαδικασίας επιλογής του κινητήρα εντός του επόμενου διμήνου.
Υποψήφιοι είναι κινητήρες τόσο ευρωπαϊκής όσο και αμερικανικής σχεδίασης αν και ο Bayar εκτίμησε ότι από πλευράς ώσης και συνολικής απόδοσης οι αμερικανικοί κινητήρες εμφανίζονται να βρίσκονται εγγύτερα των τουρκικών προδιαγραφών και απαιτήσεων.
Το μαχητικό θα έχει 10 ή δώδεκα φορείς οπλισμού, ραντάρ AESA εγχώριας ανάπτυξης και θα είναι εξοπλισμένο με όπλα που αναπτύσσονται αυτή την στιγμή για αυτό.
Θα αντικαταστήσει τις μάζες των F-16 στην τουρκική Αεροπορία και θα αποτελέσει το βασικό μαχητικό-αναχαιτιστικό αεροσκάφος της ΤΗΚ στο Αιγαίο...
defencenet.gr
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου