19 Σεπτεμβρίου 2013

SCORPION: Νεο ελαφρυ μαχητικο παρουσιασε η Textron!

Το πρωτότυπο ενός νέου μαχητικού για αποστολές κρούσης, επιτήρησης, αναγνώρισης και συλλογής πληροφοριών με την ονομασία Scorpion παρουσίασε ο αμερικανικός όμιλος Textron (θυγατρικές του οι Bell Helicopter και Cessna) κατά τη διάρκεια του συνεδρίου αεροπορίας & διαστήματος της Αεροπορικής Ένωσης των ΗΠΑ (AFA: Air Force Association).
Στην πράξη το Scorpion αναπτύχθηκε από μία κοινοπραξία που ονομάζεται Textron AirLand και την οποία έχουν συστήσει η Textron και η AirLand Enterprises, μία μικρή εταιρία έρευνας και ανάπτυξης που χρηματοδοτούν ως επενδυτές πρώην στελέχη του υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ.


Το Scorpion αποτελεί σχεδίαση που ξεκίνησε από λευκό χαρτί και είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από σύνθετα υλικά, επιλογή που διασφαλίζει μακρά διάρκεια επιχειρησιακής ζωής με χαμηλότερο (σε σχέση με πιο συμβατικά υλικά) κόστος. Μάλιστα για τη σχεδίαση και κατασκευή του (έγινε στις εγκαταστάσεις της Textron στη Wichita) η Textron AirLand συγκέντρωσε ομάδα τεχνικών με εμπειρία στην κατασκευή υπερελαφρών αεροσκαφών και του μαχητικού F-22 Raptor.

Το μαχητικό διαθέτει πιλοτήριο με δύο κατά σειρά (tandem) θέσεις, ανασυρόμενους αισθητήρες, εσωτερική αποθήκη οπλισμού με δυνατότητα μεταφοράς οπλικού φορτίου ή αισθητήρων συλλογής πληροφοριών 3.000 λιβρών (1.360 κιλών) και έξι πτερυγικά σημεία ανάρτησης για τη μεταφορά εξωτερικών φορτίων. Παρά το γεγονός ότι διαθέτει πιλοτήριο δύο θέσεων εντούτοις είναι δυνατή η πτήση του μόνο από έναν ιπτάμενο. 



Για τη σχεδίαση του πιλοτηρίου, το οποίο θα είναι εξοπλισμένο με επίπεδες οθόνες απεικόνισης, η Textron AirLand επέλεξε τη Cobham. Αξιοσημείωτο είναι ότι για λόγους κόστους, εξοικονόμησης βάρους και απλοποίησης της σχεδίασης, το Scorpion δεν θα διαθέτει ηλεκτρονικό σύστημα πτήσης (fly-by-wire).
Το Scorpion προωθείται από δύο κινητήρες turbofan Honeywell TF731 ισχύος 8.000 λιβρών (3.628 κιλών). Το κενό βάρος ανέρχεται σε 11.800 λίβρες (5.352 κιλά), το μέγιστο βάρος απογείωσης σε 21.250 λίβρες (9.638 κιλά), το μεταφερόμενο καύσιμο σε 6.000 λίβρες (2.721 κιλά), η μέγιστη ταχύτητα στους 450 κόμβους (περίπου 830 χιλιόμετρα ανά ώρα), το ύψος πτήσης σε 45.000 πόδια (13.716 μέτρα), η εμβέλεια (σε διαμόρφωση μεταφοράς) σε 2.400 ναυτικά μίλια (4.444 χιλιόμετρα) και η αυτονομία του σε πέντε ώρες.


Η κοινοπραξία Textron AirLand προωθεί εμπορικά το Scorpion ως «οικονομικά ανεκτό» (αρνήθηκε όμως να αποδεσμεύσει στοιχεία για το κόστος πρόσκτησης ή έστω τάξη μεγέθους) μαχητικό βελτιστοποιημένο για αποστολές εσωτερικής ασφάλειας και σε επιχειρησιακά περιβάλλοντα χαμηλού επιπέδου απειλής. Μάλιστα, παρουσιάζεται ως το κατάλληλα επιχειρησιακά μαχητικό για την Αεροπορική Εθνοφρουρά (ANG: Air National Guard) για αποστολές μη-συμβατικού πολέμου, επιτήρησης συνόρων, ναυτικής επιτήρησης, αντιμετώπισης εμπορίου ναρκωτικών ή ακόμα και αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών.


Σκοπός της κατασκευάστριας είναι το κόστος ανά ώρα πτήσης του νέου μαχητικού να είναι μικρότερο από 3.000 δολάρια ανά ώρα πτήσης, που είναι δραματικά μικρότερο από το κόστος των 24.899 δολαρίων ανά ώρα πτήσης του μαχητικού F-16 Fighting Falcon σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ που αποδεσμεύθηκαν τον περασμένο Ιούνιο. Κατά την Textron AirLand εφόσον το Scorpion επιτύχει το προαναφερθέν κόστος πτήσης θα εξοικονομούσε στο Πεντάγωνο σε ετήσια το ποσό του 1 δις δολαρίων ΗΠΑ μόνο από το κόστος καυσίμου.
 
Η ανάπτυξη του Scorpion άρχισε τον Ιανουάριο του 2012 και σύμφωνα με τα μέλη της κοινοπραξίας ένα πρωτότυπο επίδειξης τεχνολογίας βρίσκεται στη φάση δοκιμών. Η πρώτη πτήση του Scorpion προγραμματίζεται μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.


Παρά το γεγονός ότι η επιλογή του Scorpion από το υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ θα αποτελούσε σοβαρότατο πλεονέκτημα για τις πωλήσεις του στο εξωτερικό, η κατασκευάστρια θα αρχίσει την προώθηση του και σε εξαγωγικούς χρήστες χωρίς να περιμένει επ’ αόριστο την απόφαση. Τέλος, η Textron AirLand θεωρεί πιθανή την ανάπτυξη μίας μη επανδρωμένης έκδοσης του Scorpion με την προϋπόθεση ότι θα εκδηλωθεί ενδιαφέρον από τους πιθανούς χρήστες.






























defencepoint.gr

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου