19 Σεπτεμβρίου 2013

Η Τουρκια… εχασε τον κινητηρα Centurion του ANKA!

Η ανακοίνωση της απόκτησης από την κινεζική Avic International της υπό πτώχευση γερμανικής εταιρίας αεροκινητήρων Thielert δημιούργησε πολύ μεγάλη ανησυχία στην Τουρκία για καθυστέρηση του προγράμματος και ήδη δημοσιεύματα αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι το μη επανδρωμένο αερόχημα ANKA έμεινε χωρίς αεροκινητήρα!

Ο λόγος είναι ότι σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε τον περασμένο μήνα η κινεζική (κρατικά ελεγχόμενη) Avic International, η Thielert θα ενσωματωθεί στην εταιρία της Continental Motors και ότι η παραγωγή αεροκινητήρων στρατιωτικής χρήσης διακόπτεται άμεσα (υπό κινεζική ιδιοκτησία η εταιρία αυτομάτως χάνει όλες τις ΝΑΤΟϊκές πιστοποιήσεις και διαβαθμίσεις).



Αξίζει να σημειωθεί ότι η Thielert παρήγαγε και τους αεροκινητήρες για την έκδοση του κατασκευής General Atomics μη επανδρωμένου αεροχήματος Predator που επιχειρεί ο Στρατός των ΗΠΑ. Όμως όπως έγινε γνωστό η General Atomics προμηθεύτηκε από τη Thielert το σύνολο των σχεδίων και δεδομένων παραγωγής του συγκεκριμένου αεροκινητήρα και θα συνεχίσει την παραγωγή και την υποστήριξη στις ΗΠΑ (θα απευθυνθούν άραγε εκεί οι Τούρκοι;).
Ήδη, το τουρκικό δημόσιο αλλά και η βιομηχανική ομάδα του ANKA έχουν αρχίσει να διερευνούν εναλλακτικές επιλογές. Υπενθυμίζεται, ότι το σχεδίασης και κατασκευής TAI μη επανδρωμένο αερόχημα ANKA χρησιμοποιεί τον αεροκινητήρα τύπου Centurion της γερμανικής Thielert. Μάλιστα η TAI είχε ήδη προχωρήσει στην παραγγελία αεροκινητήρων Centurion για την πρώτη μερίδα παραγωγής του μη επανδρωμένου αεροχήματος ANKA.


Πάντως σύμφωνα με έναν αξιωματούχο της TAI η άμεση εξεύρεση ενός κινητήρα για την αντικατάσταση του Centurion κάθε άλλο παρά εύκολη υπόθεση είναι. Όμως ακόμη και αν ευρεθεί άμεσα ο διάδοχος αεροκινητήρας η TAI θα αναγκαστεί στη διεξαγωγή νέων δοκιμών για την ολοκλήρωση του στο αερόχημα (στην καλύτερη περίπτωση) ή ακόμα και εκτεταμένη ανασχεδίαση.
Ο ίδιος σημείωσε ότι υπό εξέταση είναι και η πιθανότητα ανάπτυξης ενός νέου κινητήρα από την τουρκική TEI (Turkish Engine Industries), η οποία, όπως και η TAI ελέγχεται από το ταμείο των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων (και σε αυτή την περίπτωση η ανάγκη δοκιμών ολοκλήρωσης συνεχίζει να υφίσταται).
Σε κάθε περίπτωση πάντως θα σημειωθεί καθυστέρηση στην ομαλή εξέλιξη του προγράμματος ANKA και μάλιστα σε μία κρίσιμη περίοδο καθώς προετοιμαζόταν η σύμβαση με την τουρκική αρχή προμηθειών (SSM) για την προμήθεια 10 αεροχημάτων ANKA από τις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις, ενώ παράλληλα και η τουρκική αστυνομία προετοίμαζε την προμήθεια αριθμού αεροχημάτων.

Η απόκτηση της Thielert από την Avic δεν είναι η μόνη «αναποδιά» του προγράμματος ANKA. Ο κατασκευής της τουρκικής Aselsan ηλεκτρο-οπτικός αισθητήρας με τον οποίο είχε εξοπλιστεί το αερόχημα κρίθηκε επιχειρησιακά ανεπαρκής και ήδη η TAI αναζητά αισθητήρα ξένης κατασκευής.





































defencepoint.gr

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου