23 Ιουλίου 2013

Λουκετα εξπρες για οσους δεν κοβουν αποδειξεις

Λουκέτα - εξπρές για τις επιχειρήσεις εστίασης που δεν κόβουν αποδείξεις και ειδικά σήματα «συμμόρφωσης» για τα καταστήματα που θα πιστοποιούν ότι η μείωση του ΦΠΑ πέρασε και στα πιάτα των καταναλωτών είναι τα όπλα που επιστρατεύει τώρα η Κυβέρνηση στη διμέτωπη μάχη κατά της εκτεταμένης φοροδιαφυγής και της μείωσης των τιμών σε εστιατόρια και ταβέρνες.

Οι σχετικές προτάσεις που υποβλήθηκαν χθες από τους ίδιους τους εμποροβιοτέχνες και τους επιχειρηματίες του τουρισμού και της εστίασης, ενόψει της δοκιμαστικής μείωσης του ΦΠΑ στο 13% από τον Αύγουστο, αντιμετωπίζονται με θετικό μάτι από τα συναρμόδια υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών, ωστόσο ο δρόμος μέχρι την εφαρμογή τους, εάν και εφόσον γίνουν τελικώς αποδεκτές, δεν εγγυάται και την επιτυχία τους.

Στην Κυβέρνηση κρατούν, άλλωστε μικρό καλάθι ως προς το πραγματικό όφελος της μείωσης του ΦΠΑ για τον καταναλωτή (σ.σ. υποτίθεται ότι οι τιμές θα πρέπει να μειωθούν τουλάχιστον κατά 8% στα σερβιριζόμενα είδη) καθώς οι ίδιοι οι επαγγελματίες έχουν προειδοποιήσει σε όλους τους τόνους ότι θα φροντίσουν πρώτα τη βιωσιμότητά τους ενθυλακώνοντας ως κέρδος το όποιο όφελος από τη μείωση της φορολόγησης και σε δεύτερο χρόνο, αν το επιτρέψουν οι συνθήκες (κόστη λειτουργίας, ανταγωνισμός κ.ά.), θα κάνουν μειώσεις στους τιμοκαταλόγους τους, τους οποίους όπως διατείνονται οι περισσότεροι, έχουν ήδη μειώσει ή «παγώσει» τα τελευταία χρόνια.

Αυτό που περισσότερο, όμως, προβληματίζει το οικονομικό επιτελείο δεν είναι τόσο αν θα περάσει η μείωση στον καταναλωτή, αλλά η βέβαιη υστέρηση στα έσοδα από την μείωση του ΦΠΑ κατά 10 μονάδες, εξ ου και η εκτίμηση που εξέφρασε χθες ο γενικός γραμματέας του ΥΠΟΙΚ κ. Χάρης Θεοχάρης, ότι «ο μόνος τρόπος για να αντισταθμιστεί η απώλεια εσόδων από τη μείωση του ΦΠΑ είναι να εμφανιστεί ο αφανής τζίρος των επιχειρήσεων ώστε να αυξηθούν τα δηλωθέντα εισοδήματα».

Ήδη η «τρύπα» στα έσοδα από ΦΠΑ αγγίζει τα 130 εκατ. ευρώ για τον Ιούλιο και η καλοκαιρινή περίοδος σε συνδυασμό με την μείωση του φόρου από το 23% στο 13% αποτελούν ισχυρό κίνητρο για να γνωρίσει νέα έξαρση η φοροδιαφυγή. Για το υπουργείο Οικονομικών μοναδική λύση είναι να εντατικοποιήσει το επόμενο διάστημα τους ελέγχους σε τουριστικούς προορισμούς, αλλά και να λάβει μέτρα που θα «συνετίσουν» τους απείθαρχους επαγγελματίες ώστε να εκδίδουν περισσότερες αποδείξεις για να συμβάλλουν στην αύξηση των εσόδων.

Η πρόταση που έχει πέσει στο τραπέζι από τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ, κ. Ανδρέα Ανδρεάδη και, φαίνεται να γίνεται αποδεκτή από την Κυβέρνηση, είναι να αναστέλλεται αυθημερόν η λειτουργία όσων καταστημάτων «συλλαμβάνονται» από τον ΣΔΟΕ να μην εκδίδουν αποδείξεις. Εξετάζεται, συγκεκριμένα να επιβάλλεται τριήμερο «λουκέτο» εντός 24 ωρών, και σε περίπτωση υποτροπής το κατάστημα να κλείνει για 30 ημέρες ενώ αν υποπέσει στην ίδια παράβαση για τρίτη φορά η άδεια λειτουργίας να αφαιρείται οριστικά. Πρόκειται για ένα μέτρο που εφόσον εφαρμοστεί θα μπορούσε να έχει σημαντικά αποτελέσματα στην πράξη, αρκεί να υπάρχει η πολιτική βούληση.

Σε ό,τι αφορά τα κίνητρα προς τις επιχειρήσεις που δεν θα καρπωθούν προς όφελός τους τη μείωση του ΦΠΑ, αλλά θα την μετακυλήσουν στον καταναλωτή, αυτό θα συνίσταται στην «διαφήμισή» τους από τις οργανώσεις τους. Πρόκειται για την εφαρμογή του γαλλικού μοντέλου που υιοθετήθηκε το 2010 όταν και στη Γαλλία μειώθηκε ο ΦΠΑ. Σύμφωνα με αυτό, οι οργανώσεις των επιχειρήσεων θα τροφοδοτούν τις επιχειρήσεις με ένα… ειδικό σήμα που θα βεβαιώνει ότι μείωσαν τις τιμές τους.

Προτείνεται επίσης να υπάρχει ειδικό σήμα, διαφορετικού χρώματος που θα δίδεται στις σε όσες επιχειρήσεις επιλέξουν να μετακυλήσουν μερικώς τη μείωση του ΦΠΑ.

Η σχετική συμφωνία αναμένεται να οριστικοποιηθεί και να υπογραφεί μέσα στις επόμενες ημέρες. Οι επιχειρήσεις θα κληθούν να υπογράψουν τη σχετική συμφωνία και θα προσκομίζουν στις κατά τόπους οργανώσεις στοιχεία από την ταμειακή μηχανή που θα αποδεικνύουν το επίπεδο των τιμών με το σημερινό, υψηλό ΦΠΑ και τις νέες τιμές. Επίσης θα πρέπει να διαθέτουν τιμοκαταλόγους με τον παλιό και το νέο ΦΠΑ, ώστε να καθίσταται εμφανής η διαφορά τιμών στον πελάτη. Η τήρηση της συμφωνίας, ο έλεγχος της ορθότητας των στοιχείων κ.ά., αποτελούν τις βασικές «λεπτομέρειες» για τις οποίες υπεύθυνες θα είναι οι ίδιες οι επιχειρήσεις και οι οργανώσεις τους.

Άλλες προτάσεις που έπεσαν στο τραπέζι είναι επίσης η υποχρεωτική χρήση μηχανημάτων ηλεκτρονικής καταγραφής της παραγγελίας από όλα τα καταστήματα εστίασης, και η παροχή κινήτρων προς τους καταναλωτές ώστε να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους με πιστωτικές κάρτες.






























capital.gr


Πηγή:www.capital.gr

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου