Ένα στα πέντε εμπορευματοκιβώτια (κοινώς κοντέινερ) που φτάνουν σε ευρωπαϊκά λιμάνια περιέχουν πολύ επικίνδυνα αέρια, καρκινογόνα ή νευροτοξικά.
Κάθε εβδομάδα φτάνουν στην Ευρώπη ένα εκατομμύριο κοντέινερ γεμάτα εμπορεύματα και οι τοξικές ουσίες που περιέχουν, άχρωμες και άοσμες, απειλούν από τους υπαλλήλους των λιμανιών και των σταθμών μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων έως τους τελωνειακούς και τους ίδιους τους καταναλωτές.
Το 2010 στην Ολλανδία, δύο αχθοφόροι που άδειαζαν κοντέινερ με γυαλί από την Κίνα συσκευασμένο σε ξύλινα κιβώτια εκτέθηκαν σε πολύ δυνατές τοξικές ουσίες.
Ο ένας έμεινε για πέντε μέρες σε κώμα, ενώ δεύτερος είδε την υγεία του να επιδεινώνεται σοβαρά με απώλεια βάρους και των αισθήσεων της όσφρησης και της γεύσης.
Η παρουσία των επικίνδυνων αερίων οφείλεται συχνά στη διαδικασία της απολύμανσης για την εξολόθρευση παρασίτων, μυκήτων και βακτηρίων από τα εξαγώγιμα προϊόντα που φεύγουν από την Κίνα με προορισμό όλο τον κόσμο.
Αλλά η απολύμανση δεν αποτελεί το μόνο κίνδυνο για εργαζόμενους και καταναλωτές που έρχονται σε επαφή με αμφιβόλου ποιότητας προϊόντα.
Συχνά, είναι τα ίδια τα προϊόντα που εκλύουν επικίνδυνα τοξικά κατά τη μεταφορά. Όπως αναφέρει η γαλλική εφημερίδα Le Monde, έπιπλα, παπούτσια και ρούχα κατασκευασμένα στην Ασία και κυρίως σε Κίνα και Βιετνάμ περιέχουν συχνά καρκινογόνους διαλύτες με βάση το τολουόλιο και το βενζόλιο.
Και στις δύο περιπτώσεις, η ελλιπής προειδοποιητική σήμανση, αλλά και μέτρα αερισμού των κοντέινερ πριν και μετά τη μεταφορά θέτουν σε κίνδυνο τους εργαζόμενους.
Μόνο ειδικές αναλύσεις τους ατμοσφαιρικού αέρα στα εμπορευματοκιβώτια μπορεί να αποκαλύψει την απειλή.
Μπορούν τα αέρια από τις παρασιτοκτονίες να διεισδύσουν στα εμπορεύματα; Έρευνα του Εθνικού Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας και Περιβάλλοντος της Ολλανδίας έδειξε πως φάρμακα, τρόφιμα, ακόμα και στρώματα ύπνου περιείχαν βρωμιούχο μεθυλένιο.
Αντίστοιχα, έρευνα γερμανικού Ινστιτούτου στα λιμάνια του Αμβούργου στη Γερμανία και του Ρόττερνταμ στην Ολλανδία έδειξε υπολείμματα επικίνδυνων αερίων στο 97% των κοντέινερ.
Στη Γαλλία, την Ολλανδία και το Βέλγιο, συνδικάτα εργαζομένων στα λιμάνια, διοίκηση και αστυνομία λαμβάνουν μέτρα αντιμετώπισης ενός θέματος με εκρηκτικές διαστάσεις, όπως η διενέργεια αυστηρών ελέγχων, ο αερισμός των κοντέινερ και η τοποθέτηση ειδικής σήμανσης.
Στον Πειραιά;
econews
Κάθε εβδομάδα φτάνουν στην Ευρώπη ένα εκατομμύριο κοντέινερ γεμάτα εμπορεύματα και οι τοξικές ουσίες που περιέχουν, άχρωμες και άοσμες, απειλούν από τους υπαλλήλους των λιμανιών και των σταθμών μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων έως τους τελωνειακούς και τους ίδιους τους καταναλωτές.
Το 2010 στην Ολλανδία, δύο αχθοφόροι που άδειαζαν κοντέινερ με γυαλί από την Κίνα συσκευασμένο σε ξύλινα κιβώτια εκτέθηκαν σε πολύ δυνατές τοξικές ουσίες.
Ο ένας έμεινε για πέντε μέρες σε κώμα, ενώ δεύτερος είδε την υγεία του να επιδεινώνεται σοβαρά με απώλεια βάρους και των αισθήσεων της όσφρησης και της γεύσης.
Η παρουσία των επικίνδυνων αερίων οφείλεται συχνά στη διαδικασία της απολύμανσης για την εξολόθρευση παρασίτων, μυκήτων και βακτηρίων από τα εξαγώγιμα προϊόντα που φεύγουν από την Κίνα με προορισμό όλο τον κόσμο.
Αλλά η απολύμανση δεν αποτελεί το μόνο κίνδυνο για εργαζόμενους και καταναλωτές που έρχονται σε επαφή με αμφιβόλου ποιότητας προϊόντα.
Συχνά, είναι τα ίδια τα προϊόντα που εκλύουν επικίνδυνα τοξικά κατά τη μεταφορά. Όπως αναφέρει η γαλλική εφημερίδα Le Monde, έπιπλα, παπούτσια και ρούχα κατασκευασμένα στην Ασία και κυρίως σε Κίνα και Βιετνάμ περιέχουν συχνά καρκινογόνους διαλύτες με βάση το τολουόλιο και το βενζόλιο.
Και στις δύο περιπτώσεις, η ελλιπής προειδοποιητική σήμανση, αλλά και μέτρα αερισμού των κοντέινερ πριν και μετά τη μεταφορά θέτουν σε κίνδυνο τους εργαζόμενους.
Μόνο ειδικές αναλύσεις τους ατμοσφαιρικού αέρα στα εμπορευματοκιβώτια μπορεί να αποκαλύψει την απειλή.
Μπορούν τα αέρια από τις παρασιτοκτονίες να διεισδύσουν στα εμπορεύματα; Έρευνα του Εθνικού Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας και Περιβάλλοντος της Ολλανδίας έδειξε πως φάρμακα, τρόφιμα, ακόμα και στρώματα ύπνου περιείχαν βρωμιούχο μεθυλένιο.
Αντίστοιχα, έρευνα γερμανικού Ινστιτούτου στα λιμάνια του Αμβούργου στη Γερμανία και του Ρόττερνταμ στην Ολλανδία έδειξε υπολείμματα επικίνδυνων αερίων στο 97% των κοντέινερ.
Στη Γαλλία, την Ολλανδία και το Βέλγιο, συνδικάτα εργαζομένων στα λιμάνια, διοίκηση και αστυνομία λαμβάνουν μέτρα αντιμετώπισης ενός θέματος με εκρηκτικές διαστάσεις, όπως η διενέργεια αυστηρών ελέγχων, ο αερισμός των κοντέινερ και η τοποθέτηση ειδικής σήμανσης.
Στον Πειραιά;
econews
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου